Friday, July 22, 2022

【Book Talk 渡日收爐】






















短期內最後一個關於書嘅活動,下周日長州渡日書店,傾閒計為主。

跟渡日結緣,始於兩個字:「拉擠」。

去年七月某日,「渡日」還未誕生,S和J可能知我家係水上人,忽找我問有冇聽過「拉擠」(第一字大約讀像英文的”light”,technical少少嘅話係 [lai1 zai1] )。

我話梗有,我阿嫲以前成日講,「好細」咁解,阿嫲講時仲成日係有個突出小小手指尾嘅手勢。問下去,原來他們幾個朋友正打算在長州開書店,對這些語言很感興趣,由是引發我諗返聽過阿嫲講嘅嘢,傳了他們一個題為「長州賓客」嘅電郵,剛搵返:

// 1.「船頭不漏針,唔喺慢慢尋。」我阿爸都喺係艇大,十幾歲先上樓,同我阿爺都係揸左一世船(佢地講「車船」,唔係「揸船」),到我先至背叛祖業。

2.「早知燈係火,唔駛四圍摸。」

3. 阿嫲閙人有一句係「死絕!」或「死絕仔!」,我都冇聽過其他人咁講,覺得幾搞笑。但佢唔係typical有隻金牙個種。

4. 唔知點解,我阿嫲係唔講「冚家鏟」,而講「冚家唱」、「佢個冚家唱」-- 應該係「冚家祥」,但個「祥」佢會mer mer地咁讀(可能唔係幾發到個音)就變成「唱」-- 因為覺得正,我大咗有時都咁講。//

由細到大到每年都去長州拜山,一路以為家族些有長州背境。結果有晚回家食飯時一問,才知係冇,阿嫲嗰陣原來只係覺得長州個墳風水好,景色美,唔知用咩方法問人借咗個地址返嚟,所以阿爺先至葬入去,真係背山面海好好景。

近兩年唔少朋友住入長州,久唔久入去,有次試下憑記憶搵返阿爺以前個墳,咁多年冇去(因收骨後搬走咗),仍然記得八九成,de javu一樣。

收爐嘅talk在長州搞,仲要在朋友嘅書店、同朋友們一齊傾吓,真係十分之fit。渡日書店頗拉擠,非但唔係壞事仲更cosy,而當初問我「拉擠」、自己也有造書同排書嘅友人S都話,可能會在收銀機後join in ,哈。

--------------------------------------------------------------------

【31/7 活動】郭梓祺來渡日閒聊 🌞

剛出版新書《一道門》的作家郭梓祺最近常到不同書店分享,多到他自己笑言:「這兩個月『出現』嘅程度已遠遠超越人生頭四十年總和,唔知會否有人懷疑我有咗絕症。放心,暫時冇,只係試下盡力啲:)」

「盡力」的他月尾會嚟到長洲,與大家閒聊一下,講吓神話,同場仲有區華欣同渡日書店老闆之一阿琳一齊傾下出書寫書 📖✍️

活動詳情:

日期:31/7(日)

地點:渡日書店

🐯16:30-17:00 「講吓美洲神話」 (Galeano’s Memory of Fire)🦁

神話是一個群體對世界的原初解釋,希臘或中國的聽得多,今次會抽烏拉圭作家加萊亞諾(Eduardo Galeano)在《火之記憶》提及的幾則美洲神話來說說。

講者:郭梓祺

---

📖 17:00-18:00 「點解會寫嘢、想整書」🖊

幾位朋友都前後出了書,今次會講講為何會寫嘢,還用書這形式去裝住想表達的東西,圍繞這些主題傾吓計。

講者:

周翊琳(渡日書店老闆之一,著有《日落午睡》、近著有詩集《孩子開的洞》)

區華欣(著有《蟾蜍夢多》、漫畫《螳螂短打》)

郭梓祺(著有《積風集》和《無腔曲》等,近著有《一道門》)

活動費用:自由定價

**書店空間有限,敬請報名預留位置。

網上報名:https://forms.gle/y1SnmXF4qwQzUQ5f9

No comments:

Post a Comment